Heinenoord MO19 - XerxesDZB MO19
donderdag, 13 oktober 2016 09:57
Geschreven door Redactie
Heinenoord MO19 - XerxesDZB MO19

Heinenoord MO19 - Xerxes/DZB MO19 3-3

Op een koude woensdagavond een vriendschappelijke wedstrijd spelen tegen de meiden/dames uit Rotterdam. En eerlijk is eerlijk de meiden uit Rotterdam konden goed voetballen, waren snel en technisch vaardig. Het enige wat tekort schoot was het spelen als een team en het afmaken van de kansen. En gelukkig maar, want nu werden de meiden van Piet en Mandy een nederlaag bespaard. De Noord begon laconiek aan de wedstrijd, hier wist XerxesDZB wel raad mee en al snel maakte ze de 0-1. De Noord had in de beginfase niet veel in te brengen en speelde onrustig. Dit kwam ook doordat de meiden van Piet snel werden opgejaagd op het moment dat ze in balbezit kwamen. Snelheid van handelen icm balbehandeling is dan het antwoord om hier op de juiste manier op te reageren.

Het spelen op de velden buiten de verenigingsactiviteiten
maandag, 10 oktober 2016 15:15
Geschreven door Redactie
Het spelen op de velden buiten de verenigingsactiviteiten

Het spelen op de velden buiten de verenigingsactiviteiten

Er is onduidelijkheid over onze instructies m.b.t. het spelen buiten de voetbal activiteiten op ons terrein

Het hoofdveld en het grote 2de veld ( gras) mag alleen gebruikt worden voor wedstrijden en trainingen dit om extra kosten voor onderhoud i.v.m. grote belasting te voorkomen.

Wij hebben ons veld 3 en de strook natuurgras naast veld 2 opengesteld voor de Heinenoordse jeugd om vrij te kunnen spelen. De bij ons inwonende BSO maakt ook gebruik van deze twee velden en ziet op ons verzoek erop toe dat de jeugd niet op het hoofdveld speelt. De BSO stuurt dus geen kinderen naar huis maar zal wel soms vragen om een stukje op te schuiven i.v.m. door hun georganiseerde groepsactiviteiten

SV Heinenoord VR1 wint van Zuidland en Poortugaal/Oude Maas
zondag, 09 oktober 2016 16:34
Geschreven door Redactie
SV Heinenoord VR1 wint van Zuidland en Poortugaal/Oude Maas

Nadat SV Heinenoord VR1 alle wedstrijden won in de poulefase van het bekertoernooi, won het team ook de eerste competitiewedstrijd tegen Botlek. Na deze bemoedigende start was het zaak om hier ook een goed gevolg aan te geven. Op zaterdag 1 oktober stond de tweede wedstrijd op het programma, alweer een uitwedstrijd. De tegenstander was Zuidland VR2. In het vorige seizoen werd er twee keer verloren van dit team en dat moest en zou rechtgezet worden. Met een ruime ploeg (17 speelsters) begon de wedstrijd om 12 uur.

WNC-Heinenoord na 45 minuten gestaakt bij 1-1
zondag, 09 oktober 2016 11:14
Geschreven door Redactie
WNC-Heinenoord na 45 minuten gestaakt bij 1-1

WNC-Heinenoord na 45 minuten gestaakt bij 1-1

WNC-Heinenoord in de rust gestaakt

WAARDENBURG – De wedstrijd WNC-Heinenoord in de 1e klasse C werd halverwege in de rust bij een 1-1 stand gestaakt. Scheidsrechter Thoonen uit het Zeeuwse Oostkapelle vond dat hij de veiligheid niet meer kon garanderen.

Twee min of meer op zichzelf staande incidenten vormden de aanleiding tot de beslissing. Op het veld kreeg de scheidsrechter al de nodige kritiek. Het hevigst was die kritiek vlak voor rust. Senaid Jukic werd na een tackle op de bal bestraft met een rode kaart. Thoonen oordeelde dat Jukic nadat hij de bal raakte met gestrekt been doorging op zijn tegenstander. Het leidde tot begrijpelijke protesten, waarbij ook trainer Cor Prein nog eens naar de kant werd gestuurd. “Ik nam de bal niet goed aan en hij stuitte iets te ver van mijn voeten”, zei Jukic over de situatie. “Daarna wilde ik die bal met een tackle nog vooruit spelen. Ik ging voor de bal en raakte de bal vol. Die speler heb ik niet eens geraakt. Het was niet eens een overtreding.” Ook daarvoor had Thoonen zich al de woede van heel WNC op de hals gehaald toen hij een ogenschijnlijk onschuldige tackle van Giel Goesten met een vrije trap bestrafte. Uitgerekend uit die situatie scoorde Heinenoord de op dat moment amper verdiende gelijkmaker.

Op kunstgras vanuit de KNVB
vrijdag, 07 oktober 2016 12:58
Geschreven door Redactie
Op kunstgras vanuit de KNVB

Beste bestuurder,

Woensdag informeerden we jullie al over de uitzending van Zembla waarin zij aandacht hadden voor de mogelijke gezondheidsrisico's van de rubberen korrels, het zogeheten SBR-rubbergranulaat, in kunstgrasvelden. Naar aanleiding van die uitzending ontvingen we bij de KNVB vragen van verenigingen en signaleren we dat verenigingen (en andere betrokkenen) twijfels hebben over het spelen op dergelijke velden.

Vragen die wij goed begrijpen. Mede daarom hechten we er waarde aan jullie nogmaals te informeren en aan te geven dat uit eerdere onderzoeken van het RIVM niet gebleken is dat spelen op kunstgrasvelden gezondheidsrisico's met zich meebrengt. En dat de velden dus gebruikt kunnen worden om op te spelen en trainen. Wel staat de KNVB erop dat er op zeer korte termijn aanvullend onderzoek komt. Dit onderzoek, te verrichten door het RIVM, moet antwoord geven op de vraagstukken zoals die nu bij ons en onze leden liggen.

Pagina 124 van 169
asn.jpgawaccu.jpgdebergden.jpgdeheus.jpgfeyenoord.jpgfidus.jpgfreestyle-voetbal.jpgfs.jpggentlemen.jpggpn_advies.jpggriend.jpgjb.jpgkwakernaat.jpgmgx.jpgodko.jpgrobey-150x150.jpgvdmt.jpgwk-ict.jpg
Naar boven